Csapatunk
Kik vagyunk mi
Geri-Nagy Dóra
Intézményvezető, alapító
Tanulmányaim:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar, csecsemő- és kisgyermeknevelő szak.
Abból a gyakorlati tényből kiindulva, hogy mivel tudnánk valami pluszt adni a gondjainkra bízott gyermekeknek és szüleiknek, kutatást végeztem és ennek kapcsán, az „újgenerációs” gyermekek nevelése címmel írtam a diplomamunkámat. A dolgozat végére eljutottam a családi napközink nevelési elveihez: „Törekedni fogunk a gyermekek igényei szerint egy olyan nevelési rendszert megalkotni, amelyben felkészült nevelők és pedagógusok adják át játszva a „tudásukat és tapasztalatukat”, a gyerekek, alkalmazható tudást fognak elsajátítani. A nevelő és pedagógus szerepe és feladata a kreatív, játékos tanulás útján elkísérni a kisgyermeket, felkelteni az érdeklődésüket, kérdéseikre adekvát választ adni, önállóságra, saját megoldások keresésére nevelni, tanulási kedvüket serkenteni, személyiségfejlődésüket támogatni.
Geri-Nagy Sándor
Csecsemő- és kisgyermeknevelő, üzemeltető
Tanulmányaim:
Pannon Kincstár Tanoda,
csecsemő- és kisgyermeknevelő szak.
Az intézmény gondnokaként felügyelek és figyelek a részletekre, a gördülékeny működést biztosítom. A kisgyerekekkel könnyen teremtek kapcsolatot, nem jelentett gondot sosem a gyermekek figyelmének lekötése és energiáinak levezetése, építő irányba terelgetése. Informatikai és műszaki végzettségemet, munkahelyemet feladva, úgy érzem itt az ideje energiáim a „jövőbe” történő befektetésének. Tapasztalataim alapján a kisgyerekek bizalommal fogadnak, örömmel kapcsolódnak a játékkezdeményezéseimhez. Nagyon fontosnak tartom, hogy a gyerekek egészségesen és gondtalanul, örömtelien éljék meg gyermekkorukat. Lelkileg és testileg erősen, egészségesen vágjanak neki a nehezebb iskolai éveknek. Továbbá közös célunk,hogy a gyermekeket nevelő anyáknak szeretnénk megkönnyíteni a mielőbbi munka-erőpiaci visszailleszkedésüket.
Magyar-Meggyesi Tímea
Irodavezető, helyettesítő kisgyermeknevelő
Tanulmányaim:
Károli Gáspár Református Egyetem,
csecsemő- és kisgyermeknevelő szak.
2017-ben kezdtem itt dolgozni, kezdetben, mint kisgyermeknevelő. Szerettem kisgyermekekkel is dolgozni, főként az irodalmi anyanyelvi és zenei nevelést részesítettem előnyben. Fontosnak tartom, hogy már pici kortól játékos foglalkozások keretein belül tanítsuk az őket körülvevő környezet sajátosságaira, hagyományaira, amit én a mindennapi életükbe becsempészve a verseken, meséken, mondókákon és dalokon keresztül szerettem megvalósítani.
Gyermekeim megszületését követően viszont már az irodai munka világába tértem vissza, ami idő közben a fő munkakörömmé vált. A kigyermekekkel való foglalkozás mellett adminisztratív, kapcsolattartó/teremtő munka is kedvelt tevékenységem, hivatásom lett.
Fő feladataim közé tartozik a szülőkkel való kapcsolattartás, pénzügyi, humán és minden, a bölcsődét érintő komplex feladatok ellátása.
Bodnár Ágnes
Pedagógiai Asszisztens
A gyerekekkel való kapcsolatteremtés mindig könnyen ment. Miután elfogadnak a gyerekek már könnyebben alkalmazkodnak a közösségi élethez és annak szabályaihoz. A feladatomnak tekintem segíteni a családi életen kívüli világhoz való alkalmazkodást, az önállóságra való igény kialakítását, felkelteni a világ megismerése iránti vágyat. Mindezt a gyermek a saját fejlődési szintjének és egyéniségének figyelembevételével kívánom megvalósítani.
Fontosnak tartom, hogy a kicsik megtanulják egymás elfogadását, az együttélés szabályait és hogy bízzanak nevelőikben. Mindezt játékosan, szeretetteljes légkörben, a szülőkkel való szoros együttműködéssel kívánom megteremteni.
Az ölelés, a nevetés és nyugodt, határozott iránymutatás biztonságos kapaszkodót jelent a gyermekek életében.
Somlai Kinga
Kisgyermeknevelő
Tanulmányaim:
META-Don Bosco Technikum és Szakgimnázium,
kisgyermeknevelő szak.
Már tinédzser koromban nyilvánvalóvá vált, hogy nagyon szeretek a gyerekekkel (leginkább a bölcsődei korcsoporttal) foglalkozni, kapcsolódni. Imádom figyelni, ahogy felfedezik a világot, de még jobban azt, ha ebből én is kivehetem a részem. A szakmám megszerzése után egy ideig bébiszitterként dolgoztam, amit hihetetlenül élveztem, mert olyan kötelék és bizalom alakult ki mind a gyermekekkel, mind a szülőkkel, amik valószínűleg egy életen át elkísérnek majd, hiszen csecsemőkoruktól egészen a bölcsődébe, majd az óvodába kerülésig elkísértem őket ezen a rögös, mindamellett gyönyörű úton. A Kristály Cseppek bölcsődében 2022. februárjában kezdtem el dolgozni, és hamar éreztem azt a családias hangulatot, ami úgy gondolom, hogy számomra is, de a kisgyermekek számára is nagyon fontos. A csoportomban azon dolgozom, hogy megteremtsem a biztonságos környezetet ahhoz, hogy a gyerekek a legjobb mértékben fejlődhessenek mind érzelmileg, mind fizikailag. Fontos számomra, hogy a szülők lássák és érezzék, hogy a bölcsiben jó helyen, szeretetteljes közegben, izgalmas környezetben van gyermekük abban az időben, amit a nap folyamán külön töltenek el. A csoportomban fontos a napirend, a nap főbb eseményeinek állandósága, a biztonságot nyújtó keretek, de szeretek teret engedni a változatosságnak és a szabad játéknak is.
Homovics-Kiss Veronika
Kisgyermekgondozó
Tanulmányaim:
Schola Europa,
kisgyermekgondozó-nevelő képzés.
2023 december végén kezdtem el a Kristály Cseppek Családi Bölcsődében dolgozni, először, mint dajka, később, mint kisgyermekgondozó. A kislányom születését követően vált egyértelművé számomra, hogy a kisgyerekekkel szeretnék foglalkozni, hiszen ők a következő feltörekvő generáció.
Otthon és a bölcsődében is nagyon fontos a napirend, és a keretek betartása, hiszen ezáltal növekszik a gyerekek biztonságérzete. Fokozott figyelmet fordítok az ének-zenei nevelés jelentőségére. Sokat mondókázunk, énekelünk.
Játékosan kell rávezetni a gyerekeket a helyes útra, ami egy életen keresztül meghatározó tud lenni számukra.
Molnár Piroska
Csecsemő - és Kisgyermeknevelő
Óvónői végzettséggel érkeztem, itt fejeztem be a családi bölcsődében szolgáltatást nyújtó személy részére előírt tanfolyamot. Most végzek egy OKJ-s képzést, mely kisgyermekgondozó – nevelő és gyermekpszichológiai konzulens képzést nyújt. A gyermekek az életem, nagyon szeretem őket, de következetesen megszabom a határokat. Ettől biztonságban érzik magukat. Szeretnek járni a csoportomba, mert sokat játszunk, nevetünk, táncolunk. Szívesen kezdeményezek éneklést, mesét bábokkal. Festünk, ragasztunk, gyurmázunk, beszélgetünk környezetünkről az ő nyelvükön. Sokat szaladgálunk az udvaron, de nagyon szeretik a gyerekek a rendszeres mozgásfejlesztést a tornateremben is. Célom, hogy ezeknek a kis csöppségeknek kielégítsem általános szükségleteit. Vannak dolgok, amiben választási lehetőségük van, az állandósággal biztonságérzetet teremtek számukra. Éreztetem velük, hogy fontosak számomra és csoporttársaik számára is. Értékelem teljesítményüket, sokat dicsérem őket. Igyekszem minél több szeretetet sugározni feléjük.
Király Kata
Kisgyermekgondozó
Király Kata vagyok, 56 éves, kisgyermeknevelő. Budapesten élek, két felnőtt lányom van. 16 éve talált meg ez a szép feladat, amit rögtön a hivatásomnak éreztem. Azóta több száz kisgyermekes család életébe pillanthattam be, lehettem egy kicsit része a mindennapjaiknak. Saját családi bölcsődét és játszóházat vezettem közel 10 évig, és dolgoztam állami bölcsődében is. Hiszem, hogy szakmai tapasztalatom átsegítette a szülőket néhány, gyermekükkel kapcsolatos kihíváson, és sok örömet, élményt tudtunk egymásnak adni.
Fontos számomra az igényes munkakörnyezet megteremtése magam körül, a harmonikus és egymást segítő kapcsolat kialakítása a kollégákkal, szülőkkel és természetesen a gyermekekkel. Szeretném maradandó élményekkel gazdagítani a gyermekek mindennapjait, hiszen ezek a korai tapasztalások alapvetően hozzájárulnak a fejlődésükhöz. Elkötelezett híve vagyok a Ringató és a Montessori módszereknek, 5 évig dolgoztam Montessori szemléletű nevelés keretében. Szeretem fejleszteni magamat különböző szakmai tanfolyamokon és ezeket a tapasztalatokat beilleszteni a mindennapi munkámba. Remélem, még sok évig megtisztelnek a bizalmukkal, és rám bízzák szemük fényét.
Markos-Preszmayer Katica
Az egészségügyi tanulmányaim után, kórházban kezdtem a szakmai munkám gyakorlását. A betegek ápolása során a lelki gondozás is hangsúlyossá vált a gyógyításban. Pedagógusként kerestem a gyermekek reakciója mögött a motiváló erőket. A szülőkkel együttműködve törekedtünk a nehézségek feltárására és a harmónia megőrzésére. Énekes-népművelőként örömmel dalolok interaktív kapcsolódásban a közönséggel. Szívemnek kedves feladat a gyermekek zenei fejlesztése. Mentálhigiénés szakemberként, mediátorként és rajzvizsgálati szaktanácsadóként egyéni kliensekkel, párokkal és családokkal közösen gondolkodunk és beszélgetünk a felmerülő problémákról, a megoldási lehetőségekről. Szupervízióban lévő pár és családterapeutaként kísérhetek élet-útjaikat megismerő anyukákat, apukákat, kicsiket és nagyokat. Szerelmeseket vagy csalódottakat. Oktatóként a Károli Gáspár Református Egyetem pszichológus hallgatóit készítem fel a hivatásukra. Pályaszocializáció keretében konfliktus kezeléssel és önreflexióval foglalkozunk. Megtiszteltetés számomra, hogy a mindennapi tapasztalataimat adhatom át a jövőben praktizáló segítőknek!
Bozzai Ági
Segítő
Tanulmányaim:
2007 Kapos Felnőttképző – kisgyermeknevelő
Bozzai Ágnes vagyok, jelenleg kisegítő (részmunkaidős) kisgyermeknevelő a Kristály Cseppek családi bölcsődében. Nagy örömmel tölt el, hogy részese lehetek a bölcsőde csapatának és folyamatosan tanulok, hogy minél jobban megfeleljek ennek a csodálatos hivatásnak. A gyermekekkel való munkám során az empátia, a türelem és a szeretet vezérel, hiszem, hogy a biztonságos és szeretetteljes környezet elengedhetetlen a kisgyermekek harmonikus fejlődéséhez. Fontosnak tartom, hogy minden gyermekre egyénileg figyeljek, támogatva őket a játékban, tanulásban és az önállósodásban. Célom, hogy minden gyermek számára támogató és szeretetteljes környezetet biztosítsak, ahol biztonságban érezhetik magukat és bátran bontakoztathatják ki egyéni képességeiket.
„A gyermekkor évei azok az esztendők, amikor a szív a legérzékenyebb, leghajlékonyabb. Amit oda elültetnek, azt aligha lehet valaha is onnan kipusztítani.” (J.F. Oberlin)