Óvoda

 

Happy_child_finds_joy     OLYMPUS DIGITAL CAMERA    2014-06-15 11.20.21     kids-playing-toys-141105

Az családi óvodánk két kis létszámú csoportból áll. Napi rendszerességgel tartunk kiemelt foglalkozásokat a gyerekeknek: angol nyelv tanulás játékosan, művészet-alkotás, zenés-éneklős foglalkozások. TSMT mozgásfejlesztés valamint komplex mozgásterápia Vad  Virág Édua óvónő által. A természet szeretetére-ismeretére nevelés és iskolára felkészítés. (Bővebben a pedagógiai programban olvasható.)

Az óvodai iránytűben megjelent bemutatkozásunk:

A KristályCseppek Családi Fejlesztő Tér, a Harsánylejtő Kertvárosban, az észak budai hegyvidéken, a Hármashatár-hegy lejtőjén, a Testvérhegy és a Csúcshegy közötti katlanban, erdő közvetlen szomszédságában terül el, egy magas színvonalú, környezettudatos technológiával működő villaépületben.  Gyönyörű, kifejezetten a bölcsődei-, óvodai nevelés és közösségi központ céljából épült e kétszintes ház. Itt minden a gyermekek szempontjainak megfelelően lett kialakítva. A gyermekek mozgás igényét rossz idő esetén nagyméretű tornaterem szolgálja. Lehetőség van sószoba használatára, amely segíti a légúti megbetegedések kiküszöbölését. A 2017-18-as nevelési évben induló intézményünkben 1,5 évestől 7 éves korig fogadunk gyermekeket. Befogadóképességünk 2 bölcsődei csoportban 16 fô, 2 óvodai csoportban 26 fő.

Manapság, tömeges méreteket öltött a másképpen érzékelő és viselkedő gyermekek megjelenése, akiket a hagyományos módszerekkel és eszközökkel nem lehet nevelni. Ezek a gyermekek mások, mint az előző generációk. Túlmutatnak minden viselkedésbeli és pszichológiai korláton, tehetségesek és érzékenyek, az érzékenységük szellemiségükben van. Még csak az észlelés pillanatában vagyunk, de tagadhatatlan, hogy most van kialakulóban egy új generáció. Mi ezeknek az „újgenerációs” gyermekeknek szeretnénk támogatást nyújtani, az adottságukat a javukra fordítani, tehetségüket kibontakoztatni és már bölcsődés koruktól szolgálni a fejlődésüket.

Intézményünk létrehozásával az újgenerációs gyermekek nevelését célozzuk. Szándékunk egy olyan összetartó, családias közösség kialakítása, melynek tagjai szükségesnek és fontosnak tartják a személyes képességek kibontakoztatását, a lelki harmónián és humánus értékeken alapuló élet megalapozását és fenntartását. Elképzelésünk megvalósításának legfontosabb alapja a szülőkkel való együttműködés. 

Közvetlen, személyre szabott gondozást, nevelést kapnak a gyermekek, természetesen életkori igényeiknek megfelelően. Kis létszámú csoportokban tapasztalt, jól képzett, szívvel, lélekkel dolgozó óvodapedagógusok, kisgyermeknevelők teremtik meg az ideális légkört. Szándékunk és pedagógiai alapszemléletünk, hogy stabil, önálló, kreatív, közösségben jól együttműködő lelkileg, testileg és szellemileg egészséges, erős gyermekeket indíthassunk útjukra az iskolába. Fontosnak tartjuk az életszerű, tapasztalati úton való tanítást, az élet valós helyzeteire való felkészítést. A foglalkozások témáit az integráció szemléletében állítottunk össze, többnyire két hetes projektekben, – támaszkodva a magyar hagyományokra és a jeles napokra. A művészeti nevelés is komplex módon, a különböző művészeti területek társításával történik. A népi játékokat, a néptáncot játékosan szintén beépítettük a programunkba.

  • egyéni és érzelemközpontú nevelés az alapelvünk. Az átlaghoz képest lassabban fejlődő vagy éppen magas impulzivitásuk miatt kezelhetetlennek tűnő gyermekeknek egyaránt figyelmet szentelünk fejlesztési és tehetséggondozási szempontból.  Nyitottá és érzékennyé tesszük a gyermekeket egymás iránt, a természet iránt, az önálló kreatív alkotás iránt, pozitív szeretet és örömközpontú légkörben. Pedagógiai programunkban kiemelt szerepe van a kompetenciák fejlesztésének, a művészeteknek, kreativitásnak, az egészséges önbizalom és önértékelés kialakításának, a szorongás oldásának, a lelki szabadságnak és a testi egészségnek.
  • minden itt dolgozó nevelő magas szinten képzett, amihez társul, hogy egyben fejlesztő szakember, pedagógus, pszichológus, energiagyógyász illetve alkotó művész.
  • nálunk az egész családnak helye van, mindenkit szeretnénk bevonni különböző programjainkkal pl. családi-kör, baba-mama klub, jóga, aerobik, meditációs est, esti előadások és nyílt napok.

A bölcsődénkben – és óvodánkban a mindennapi foglalkozásokat komplex módon tartjuk, mely magába foglalja: az anyanyelvi nevelést, a zenei nevelést, a környezeti nevelést, a mozgást, a művészeti nevelést és lehetőséget adunk az angol nyelv játékos elsajátítására. A gyermekek érdeklődését felébresztjük, lehetőségeket tárunk eléjük és időt adunk mindenhez! A gyerekek egyéni ritmusához és az életkori sajátosságaikhoz alakítottuk ki a foglalkozásokat. Annyi időt adunk, ami éppen elég ahhoz, hogy személyisége, egyénisége kibontakozhasson, hogy az új ingerek, élmények, amelyeket nálunk kap építően hathasson. Kompetenciákat fejlesztünk, melyek szinte észrevétlenül, természetes módon történnek. Kiemelten fontos, hogy a szabad játéknak teret és időt adjunk, amikor a korábban megélt tapasztalat, tudás beépülhet, illetve feldolgozásra kerülhet.

Intézményünk fejlesztő központjának tevékenységei

  • Komplex mozgásfejlesztés
  • TSMT mozgásfejlesztés
  • A természet szeretetére-ismeretére nevelés
  • Társas kompetenciák fejlesztése
  • Érzelmi intelligenciafejlesztés
  • Beszédfejlesztés, önkifejezés és logopédia, beszédsegítő kommunikációs foglalkozás
  • Zenei és ritmusérzék fejlesztés
  • Iskolai előkészítő
  • Szenzomotoros, manuális képesség fejlesztés, esztétika-szépérzék fejlesztés
  • Idegen nyelvi kommunikációs készség alapozása

Nyitott estek és a Családi kör: Életviteli, testi-lelki-szellemi egészség, párkapcsolati, családvezetési, gyermekpszichológiai előadások. Gyermeknevelési tanácsadás, melyben külön foglalkozunk az újgenerációs, különleges gyermekekkel. A meghívott előadók pszichológusok, természetgyógyászok, pedagógusok és művész tanárok.

Szeretettel várunk minden kedves Családot tavaszi nyílt programjainkra:

 

 

FEBRUÁR

 

 

23.

16-18:30-ig FARSANGI MULATSÁG  és Moldvai Táncházzal

A Buda Bandával

 

 

MÁRCIUS

 

2.

16-18 óráig „Újra munkába” – tudatos és kreatív      karriertervezés –beszélgetés Csehi Ágnes karrier-tanácsadó, lélekgyógyásszal
 

9.

16-18 óráig „Művész-Műhely gyerekeknek”

18-20 óráig beszélgetés az „újgenerációs” gyerekekről

Pállay Kovács Szilvia képzőművész,  lélekgyógyásszal

 

 

24.

Egész napos Baba-Mama ruha -és játékbörzének adunk helyet. Bejelentekezésedet várjuk! J
 

30.

17-19 óráig „Művész-Műhely  felnőtteknek” –Pállay Kovács Szilvia képzőművész,  lélekgyógyásszal
ÁPRILIS  

6.

16-18 óráig „Hogyan válasszak gyermekemnek óvodát?”

-beszélgetés Vad Virág Édua óvodapedagógus, mozgásfejlesztővel

18-19 óráig Aerobik Barabás Andrea edzővel

 

 

 

Nyári táboraink:  www.kristalycseppek.hu

1.Hét  

 

 

 

JÚNIUS

19-23. Kreatív rajz-festő-hét

Pállay Kovács Szilvia vezetésével

2.Hét 26-30. Állatbarát-hét

Vad Virág Édua vezetésével

3.Hét  

 

 

 

 

JÚLIUS

3-7. Mozgolódó-hét

/Mozgás és élmény/

Barabás Andrea vezetésével

4.Hét 10-14. Természetbúvár-hét

Geri-Nagy Dóra,

Geri-Nagy Sándor vezetésével

 

Óvodáskorú csoport napirendje

7:30-8:00        Összevont ügyeleti csoport-igény esetén;

8:00-8:30        Folyamatos érkezés, szabad játék, reggelihez készülődés -mosdó-WC.

8:30-9:00        Reggelizés

9:00-9:30        Napra hangoló, gyertya gyújtás -komlex foglalokozások                                                         anyanyelvi, zenei, környezeti nevelés;

9:30-10:00      Nagymozgásos fejlesztés csoportosan a mindennapos mozgás idejében;

10:00-11:00    Vizuális fejlesztés-térbeli ábrázolás-szabadjáték;

11:00-11.15      Udvarra készülődés-mosdó,WC használat;

11:15-12:15      Udvari játék;

12:20-12:30    Készülődés az ebédre -modsó, WC használat;

12:30-13:00    Ebéd;

13:00-13:20    Készülődés a csendespihenőre –mosdó WC használat;

13:20-14:45    Csendespihenő; Csendes dal/vers hallgatás, mese,

elcsendesülés-ringatás;

14:45-15:00    Ébredés, uzsonnázáshoz készülődés –mosdó, WC használat;

15:00-15:30    Uzsonna;

15:30-               Délutáni fakultatív foglalkozások, szabadjáték;

 

  • Komplex művészeti foglalkozás 4-6 éveseknek /Pállay-Kovács Szilvia

“Fent a felhők szélén egy angyal mindent lát, hogyan járnak a papíron a színes ceruzák.        

Fent a felhők szélén egy angyal mindent lát, hogy a világot a Földön gyerekek rajzolják.      

Kicsiny, hegyezetlen színes ceruzák!”                                                                                                

/Koltai Gergely dalszövege/

A foglalkozások alkalmával egy választott témát a különböző művészeti ágak bevonásával járunk körbe. A mai gyermekek zöme már két agyféltekével gondolkodik, egyszerre használja mindkettőt. Így egyszerre képes és szeret több dologra koncentrálni és befogadni a különféle ismereteket. Számukra így izgalmas a tanulás vagy a játék. Remekül fejleszthetőek az integrál szemléletű alkotó foglalkozásokkal, melynek hosszútávú eredménye a kreatív, felszabadult, magabiztos, feszültségektől mentes, békés gyermeki lélek.

Egy példa:

Heti téma: Természeti elemek. Tűz, víz, levegő, föld.

  1. Versek, mesék, mondókák, énekek. Mozgásos játék, ahol eljátsszák a gyerekek az elemeket. pl. hogyan lobog felfelé a tűz? Hogyan hullámzik a víz? Ehhez zenehallgatása pl. Indián népdal, esőről ének, mondókák. Majd ülve, fekve relaxáció az elemekre fókuszálva és vizualizálják, ahogy mesélek, belégzésekkel feltöltekeznek a természet energiáival. Temperafestéssel nagy lapon az egyik választott természeti elem megfestése.
  2. Képek, filmrészletek nézése közösen megbeszélve a természeti elemek egyensúlyáról vagy egyensúlytalanságáról. A yin-yang jelkép lerajzolása és megbeszélése életkoruknak megfelelően. Mi történik, ha túl sok van belőle vagy túl kevés pl. a vízből? Zuhatag, özönvíz, vagy sivatag, szomjúság…Cél rávezetni a gyerekeket milyen értékes kincs a Földünk, a természet csodálatos. Egy nap egy elemet járunk körbe, ezen a napon minden erről szól, ezzel kapcsolatos. Elemek megtapasztaltatása pl. vízcsorgatás, jégkocka, gőz a teafőzőből.
  3. Levegő esetében: papírgalacsin fújó verseny, szélforgó készítése, kendővel táncolva, szaladgálva a szél szerepjátéka, légkavarás. Légzésszámlálás. Fúvós hangszerek megismertetése képekről és furulya, pánsíp, fütyülős kerámiamadárka kipróbálása, fésűmuzsika készítése. Fütyülés tanítása.
  4. A tiszta levegő, a levegő és az erdők. Mesemeditáció az esőerdőről, benne vízesés, szivárvány. Temperafestés: színek keverése, szivárvány festése.
  5. A vízesés körül élő állatok, rovarok sókerámiából, gyurmából elkészítve. pl. szitakötő, lepke, béka, gyík. Papírpból pillangó ujjbáb készítése.
  6. Kirándulás, ahol a természeti elemeket megfigyelik. Tűzrakás, éneklés a tűzről, a Napról. és ritmustapsolás, dobolás. (Gyökér csakra energetizálása, erő, stabilitás) Népi gyerekjátékok a szabadban. Pl. kislibás, búj-búj zöld ág…  Népek meséi az elemekről, mesemondás a tematikus hét alatt naponta.
  7. Összefoglaló, emlékeztető beszélgetés a hét tevékenységeiről. Az alkotások újra megnézése, szárítókötélre kicsipeszezve egyben mindenkiét. Kicsi jutalom osztása mindenkinek a feladatsor végén.
  • Logopédia és kommunikáció fejlesztése /Göllesz Csilla, Vad Virág Edua

 Logopédiai tevékenységünk során a beszédfejlődés, a hangadás, a kiejtés, a beszédritmus, a beszédészlelés és megértés zavarainak kezelésével, a fognövési rendellenességet okozó nyelvlökéses nyelés korrekciójával, valamint az olvasás, írás, zavarainak megelőzésével, kezelésével, foglalkozunk. Beszédindítás, beszédhibák javítása. Mozgásszervek ügyesítése kicsiknek. Nyelvlökéses nyelés kezelése. Grafomotoros fejlesztés. Diszlexia prevenció.

Kommunikáció fejlesztése. Beszédindítás, beszédfejlesztés játékosan!

A beszédfejlesztő foglalkozások komplexen, minden területre kiterjedően történnek. Alapja a mozgásfejlesztés, hiszen az idegrendszer érését és fejlődését legjobban így lehet elősegíteni. E mellett párhuzamosan folyik a szókincs bővítése, a beszédértés, a beszédhangok, a figyelem, a gondolkodás, az emlékezet, a ritmusérzék, a finommotorika és a részképességek fejlesztése. A gyerekeknek inspiráló környezetet biztosítunk, és szeretetteljes légkört teremtve számukra fejlesztő hatású játékokat szervezünk.

Angol nyelvi kommunikáció: angol szavak, kifejezések készségszintű használata, angol nyelvű gyermekdalok, mondókák megtanítása.

  • DOBBANTÓ /Göllesz Csilla

 Iskolára felkészítő csoportos foglalkozás óvodásainknak és külsősöknek egyaránt

Minden szülő életében egy hatalmas mérföldkő, amikor a gyermeke megkezdi az iskolát. Tapasztalatból tudjuk, hogy az óvodában sajnos nem jut elég idő a megfelelő felkészítésre, ugyanakkor az iskolába lépő csöppségek elképesztő követelményekkel szembesülnek. Nem csoda, ha a gyerekek nagy része – jó képességeik ellenére! – kudarcokkal startol, vagy később lesznek problémái a tanulással, mert nem voltak elég erősek, biztosak az alapok.

A foglalkozások legfontosabb feladata a logikus gondolkozás kialakítása, szövegértés fejlesztése, szókincsbővítés, beszédfejlesztés, finom motorika fejlesztése, figyelemfejlesztés, emlékezetfejlesztés. Minden órán részképesség fejlesztés is történik, melynek eredményeképpen a gyermek az iskolába lépéskor könnyebben veszi az akadályokat, könnyebben alkalmazkodik az új elvárásokhoz, és megelőzzük a különböző tanulási nehézségek kialakulását. A tanuláshoz szükséges alapkészségek fejlesztése, az egyes területek fejlettségi szintjének harmonizálása, a hátrányok ledolgozása lehetőséget ad arra, hogy a gyermek zökkenőmentesen váljon iskolaéretté, és adottságaihoz mérten, kudarcok nélkül teljesítsen az iskolában. Tekintve, hogy csoportos foglalkozásokról van szó, így óhatatlanul is fejlődik közben a gyermekek személyisége, konfliktusmegoldó készsége, feladattudata és a tanulás iránti motivációja. Cél a kudarcmentes iskolakezdés, az eredményes iskolai tanuláshoz szükséges részképességek és kompetenciák fejlesztése.

Mi történik a foglalkozásokon?

  • mozgáskoordináció fejlesztése az ügyesebb, összerendezettebb mozgás érdekében,
  • finommotorika fejlesztése a szebb írás elérésére érdekében,
  • diszlexia, diszgráfia prevenció, az olvasás- és az írástanulást hátráltató rizikófaktorok feltárása és a probléma kialakulásának megelőzése,
  • figyelem fejlesztése, terjedelmének növelése, hogy a gyermek képes legyen koncentrálni a majdani iskolai feladatokra, és ne okozzon gondot számára a 45 perces tanórákon való fegyelmezett, aktív részvétel,
  • beszédértés fejlesztése, szókincsbővítés, kommunikációs gyakorlatok,
  • a logikus gondolkodás megalapozása,
  • reális énkép, pozitív önértékelés kialakítása.

Tel: +36 30/ 239-8554

E-mail: kristalycseppek [kukac] gmail [pont] com